Letzte Tipp so oft vergessen ! Diese kommt von Crewe’s TSD4400 (1985). Diese kleine Maßnahme bringt eine riese Ergebnis. Ich habe die gleiche Methode an der Mercedes-Benz 500SL von einem Freund vor 20 Jahre angewendet, und er war erstaunt, dass der Ölverbrauch plötzlich fast vernichtet war.
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Prior to fitting the collets and top washer, ensure that they are degreased and the valve tip area around the collet locating groove is wiped clean. Arrange the collets in pairs on a clean surface and apply Silastic 732 RTV sealant along one edge of each collet, so that when assembled the coated edge of one collet abuts the uncoated edge of the other.
Allow 10 minutes to elapse before assembly. Keep the gaps between the collets equal and wipe away any excess sealant from the valve tip and top washer. Allow a further period of at least 12 hours to elapse from applying the sealant to running the engine.
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Bemerkung: es gibt verschiedene RTV (Room Temperature Vulcanising silicone sealant). So lange es für hoch Temperatur geeignet ist, wird all gut laufen. Ich benutze Loctite 596 (rot) und Loctite 5922 (schwarz), aber die blaue Euro-RTV ist gleich gut.